Orice afacere trebuie sa se supuna rigorilor legii pentru a putea functiona si inregistra profituri. Printre conditiile cele mai importante pe care trebuie sa le indeplineasca o companie se regaseste si obligativitatea detinerii unei case de marcat. In situatia in care sunt comercializate produse sau se presteaza servicii, este necesar ca banii platiti in schimbul acestora sa fie incasati si declarati asa cum prevede legea. Pentru acest lucru, este necesara detinerea unei case de marcat.
Inclusiv in cazul unei PFA sau al altor entitati comerciale independente, casa de marcat este necesara. Simpla achizitie a unui astfel de instrument nu este suficienta, deoarece casa trebuie inregistrata in conformitate cu legea. Procesul de fiscalizare casa de marcat este ultimul pas necesar inainte ca firma ta sa poata utiliza instrumentul ales pentru a inregistra incasarile din partea clientilor. Iata care sunt documentele de care ai nevoie pentru a-ti completa dosarul de fiscalizare a casei!
Fiscalizare casa de marcat: ce contine dosarul
Imediat dupa ce ai cumparat casa de marcat pe care vrei sa o folosesti in cadrul operatiunilor economice pe care le desfasori, trebuie sa te asiguri ca aceasta este fiscalizata. Autoritatea careia trebuie sa ii ceri aprobarea procesului de fiscalizare este D.G.F.P. (Directia Generala a Finantelor Publice) din judetul in care se afla punctul de lucru sau din Municipiul Bucuresti.
Este important de stiut faptul ca trebuie sa te orientezi catre institutia aferenta punctului de lucru, nu sediului social. Aceasta este o confuzie usor de facut si care te poate costa timp si bani, daca nu te orientezi din prima catre autoritatea potrivita. Odata ce ai identificat locul in care trebuie sa depui dosarul de fiscalizare casa de marcat, mai ramane doar sa il intocmesti. Ai nevoie de urmatoarele documente:
- Copie dupa Codul Unic de Inregistrare (CUI);
- Copie dupa contractul de inchiriere al locului in care se va instala casa de marcat;
- Copie dupa cartea de identitate a administratorului firmei;
- Copie dupa Certificatul de Inregistrare Fiscala (CIF) – daca este cazul;
- Copie dupa rezolutia O.R.C. si certificatul constatator;
- Copie dupa contractul de comodat pentru locul in care se va instala casa;
- Stampila societatii.
De asemenea, sunt necesare si documente oferite de catre firma de la care achizitionezi casa de marcat pe care o doresti fiscalizata. Iata care sunt acestea:
- Copie dupa chitanta si factura aferente achizitiei casei de marcat;
- Copie dupa Procesul Verbal de sigilare a aparatului;
- Copie dupa avizul de distributie si service:
De asemenea, dosarul va contine si o cerere tip prin care se solicita atribuirea numarului de ordine a seriei fiscale. Aceasta cerere trebuie sa fie prezenta in doua exemplare. In acelasi timp, fiecare sediu al D.G.F.P. ar putea solicita si alte informatii si documente din partea companiilor care depun dosare.
In cazul in care doresti sa nu ai emotii si stres din pricina dosarului necesar pentru fiscalizare casa de marcat, apeleaza la TehnicaFiscala.ro, unde vei gasi servicii de consultanta de cea mai buna calitate, pe langa tot instrumentarul de care ai nevoie, inclusiv cele mai moderne variante de case de marcat!