Chanel, Prada si Gucci sunt doar trei dintre numele grele din moda care s-au alaturat altor 32 de companii care au promis sa eradicheze impactul negativ pe care industria de fashion il are asupra mediului inconjurator.
Treizeci si doua de companii, reprezentand peste 150 de branduri de moda s-au inscris in Fashion Pact, un effort comun, la nivel global, pentru a reduce impactul negative al industriei asupra climatului, biodiversitatii si oceanelor.
Ce presupune Fashion Pact pentru casele de moda?
Intelegerea presupune ca toate companiile care iau parte in acest proiect sa elimine plasticul de unica folosinta pana in 2030 si sa schimbe inovatiile textile pentru a incetini poluarea cu microfibre. Industria de moda este responsabila pentru 20-35% din microplasticul din oceane, conform Ministerului de Ecologie francez. Emisiile daunatoare vor avea si ele o limita, pentru a incetini incalzirea globala, pana in punctul in care acestea pot ajunge la un punct zero, pana in 2050. 6% din emisiile cu efect de sera de la nivel global provin din productia de textile, motiv pentru care industria modei se orienteaza si catre solutii de tipul unor depozite second-hand.
Intelegerea nu este limitata de acorduri legislative, insa fiecare membru va prezenta un raport annual, pentru a analiza rezultatele si a impune schimbari.
Ce branduri participa?
Pana in acest moment, cei care au semnat pactul includ gigantic din moda fast fashion, precum H&M si grupul Inditex (Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Zara Home si Kiddy’s Clas), casele de moda de lux Chanel, Hermes International, Prada, Salvatore Ferragamo, Giorgio Armani, Burberry, Ralph Lauren, Capri Holdings & PHV si brandurile de sport Adidas si Nike. Mai multe companii sunt asteptate sa se alature.
Pe 26 august se va organiza un summit in Biarritz, unde se vor stabili detaliile acordului, impreuna cu masurile care trebuie luate in stadiul de inceput.