Greseli comune pe care le fac chiar si expertii in optimizare SEO
In SEO e imposibil sa nu gresesti, mai ales daca nu esti familiarizat foarte bine cu acest domeniu. Optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces destul de complicat, implica multa munca si atentie, concentrare. Spre deosebire de alte domenii, unde greselile se mai pot remedia si lucrurile afectate nu au de suferit, in SEO orice optimizare SEO gresita atrage dupa sine urmatoarele: bani pierduti, o campanie de optimizare care nu isi atinge scopurile si chiar trafic de slaba calitate in locul celui excelent la care ne asteptam.
Algoritmii motoarelor de cautare se tot schimba de la o luna la alta, strategiile de optimizare trebuie sa tina pasul cu ei. Iar cand ai foarte multi factori la care te raportezi si foarte multe modificari de realizat pentru campanii SEO cat mai eficiente s-ar putea sa apara si greseli comune pe care pana si expertii le pot face la un moment dat. Despre ce greseli este vorba?
Agentii seo
De multe ori structura unor link-uri interne este foarte prost gandita. Apar erori generate de pagini duplicat, de lipsa lor, de link-uri invalide. Link-urile interne au un rol foarte clar, trimit spre paginile de conversie, aduc autoritatea paginilor care sunt ascunse in structura complexa a site-urilor, ofera materiale interactive usor de navigat, adauga o cale spre alt continut interesant. Paginile web sunt organizate prin cuvinte cheie optimizate folosite drept ancore, cele mai importante pagini ajung in atentia motoarelor de cautare mult mai usor. Orice paginia web din site nu trebuie sa fie la mai mult de doua click-uri de landing page sau de home page.
E cam greu sa iti dai seama unde e problema cu link-urile interne cand ai site-uri mari, dar agentiile seo te pot ajuta atat cu experienta specialistilor care lucreaza acolo, dar si cu instrumente profesionale de depistare a erorilor de structura si a link-urilor interne cu probleme.
Alta greseala de optimizare SEO pe care o putem evita usor cu ajutorul agentiilor seo este legat de crearea continutului de dragul continutului si a finalizarii campaniilor de implementare a cuvintelor cheie la nivelul site-ului. E dificil sa ai continut unic cand ai un site cu sute de pagini, e adevarat, dar trebuie sa incerci sa ai continut unic, cu o serie de cuvinte cheie bine targetate si cu prezenta lor permanenta in tag-uri H2 si in corpul textului. Ideea este ca echipa agentiilor seo care se vor ocupa de optimizare SEO, cum este si cea de la WiseVision, trebuie sa stie de la inceput ce fel de nisa are site-ul pentru care se face optimizarea, si ce continut se potriveste. Colaborarea cu oameni care au si background jurnalistic este castig, un copywriter bun va putea sa asigure atat continut adecvat pentru cuvintele targetate, cat si continut relevant si bine scris, atractiv, pentru motoare de cautare si pentru utilizatori.
Servicii seo
Greseala pe care o vedem, din pacate, din ce in ce mai des, cand sunt implicate servicii seo si o optimizare profesionista, este cea legata de continutul care nu ajunge la potentialii clienti din varii motive. Chiar daca se investeste in optimizare seo si se incearca crearea unui continut relevant si optimizat, clientii nu ajung sa cumpere produse si servicii. Sa postezi continut pe blog, site, pe social media e doar primul pas spre o conversie cat mai buna. Dupa acest pas ar trebui sa gandesti, impreuna cu agentiile, campanii platite pe social media, agentia sa dezvolte pentru tine o campanie de sharing targetat cu hashtag-uri continand cuvinte cheie optimizate. Continutul va fi promovat prin influenceri, prin link building, doar asa se pot obtine mai multe link-uri organice.
Optimizarea pentru cuvintele cheie nepotrivite si targetarea gresita e parte din problema legata de continut, ca parte a serviciilor seo oferite de agentii. Targetarea geografica poate fi gresita, frazele care au volum mare al cautarilor nu prea convertesc, sunt ignorate ratele CTR, regulile AdWords, se aloca cuvinte cheie bune dar pe un continut irelevant, cuvintele cheie sunt irelevante pentru publicul tinta. E recomandat sa se discute inainte cu publicul tinta pentru a vedea ce cuvinte cheie ar folosi si ce ar cauta pentru a sti cum sa optimizezi seo fara sa ai nici cea mai mica problema.